Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Права і обов’язки батьків

Сімейний Кодекс України
 
Ст. 141 Батько і мати мають рівні права та обов’язки щодо дитини, незалежно від того, чи перебувають вони у шлюбі.
Ст. 150 Батьки зобов’язані:
1. Виховувати дитину в дусі поваги до прав інших людей, любові до свого народу;
2. Піклуватися про здоров’я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток;
3. Забезпечити здобуття дитиною повної загальної освіти; .
4. Поважати дитину. Забороняється будь-яка експлуатація дитини батьками, фізичні покарання та покарання, які принижують гідність дитини.
Ст. 152 Право дитини на належне батьківське виховання забезпечується системою державного контролю.
Ст. -157 Питання виховання дітей вирішуються спільно. Той з батьків, хто проживає окремо від дитини, зобов’язаний брати участь у її вихованні і має право на особисте спілкування, якщо таке спілкування не перешкоджає нормальному розвитку дитини. Якщо батьки не можуть дійти згоди щодо участі у вихованні, то порядок визначається органом опіки та піклування. У випадку, якщо батьки не підкоряються рішенню органу опіки, то кожен з батьків має право звернутися в суд для вирішення суперечки.
 
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ БАТЬКІВ ЗА ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ:
 
Кодекс про адміністративні правопорушення
ст. 184 ч. 1 Ухиляння батьків від виконання обов’язків по забезпеченню не­обхідних умов життя, навчання і виховання неповнолітніх дітей – попередження або штраф (1-3 неоподатковувані мінімуми). ст. 184 ч.2 Ті ж дії, скоєні повторно протягом року, після накладання покарання -штраф (від 2-4 неоподатковуваних мінімумів).
ст. 184 ч. З Якщо неповнолітній скоїв адміністративне правопорушення у віці від 14 до 16 років, на батьків накладається штраф (3-5 неоподатковуваних мінімумів громадян).
ст. 184 ч. 4 Скоєння неповнолітнім дій, що передбачені Кримінальним Ко­дексом, якщо він не досяг віку кримінальної відповідальності тягне за собою накладання штрафу на батьків (10-20 неоподатковуваних мінімумів). Всі штрафні санкції накладаються тільки в судовому порядку і сплачуються в банківських установах.Відмова батьків від дитини є неправозгідною, суперечить моральним засадам суспільства (ст. 155 Сімейного Кодексу).
Батьки не можуть відмовитися від своїх прав та обов’язків, вони можуть втратити їх у судовому порядку.
Батьки можуть бути позбавлені батьківських прав, якщо буде встановлено, що вони ухиляються від виконання батьківських обов’язків по вихованню дітей,не забрали дитину з пологового будинку, жорстоко поводяться з дітьми, є хронічними алкоголіками чи наркоманами, вдаються до експлуатації дитини, примушують до жебракування та бродяжництва (ст. 164 Сімейного Кодексу). Злісне ухилення батьків від виконання обов’язків щодо здобуття їх неповнолітніми дітьми повної загальної середньої освіти може бути підставою для позбавлення батьківських прав (спи 47 Закону України «Про загальну середню освіту»).
У виняткових випадках, при безпосередній загрозі для життя і здоров’я дитини, орган опіки та піклування (виконком) або прокурор мають право постановити рішення про негайне відібрання дитини у її батьків (ст. 170 Сімейного Кодексу), Злісне невиконання батьками встановлених законом обов’язків по догляду за дитиною, що спричинило тяжкі наслідки, – карається обмеженням волі на строк від 2 до 5 років або позбавленням волі на той самий строк (ст. 166 Кримінального Кодексу України). Але допускається поновлення у батьківських правах (спи 169 Сімейного Кодексу України), якщо батьки змінили поведінку, і поновлення в правах є в інтересах дітей.
 
ЯК ПІДГОТУВАТИ ДИТИНУ ДО ШКОЛИ

Щоб дитина могла добре вчитися, до моменту вступу до школи у неї повинні бути розвинені такі системи і функції організму, які відчувають підвищене навантаження з самого початку навчання. Насамперед, це стосується центральної нервової системи. Дитина повинна вміти гальмувати свою рухову активність, інакше їй буде важко висидіти шкільний урок, уважно сприйняти те, що говорить учитель, навчитися читати і писати. Для того, щоб дитина оволоділа письмом, малюванням необхідно, щоб у неї дрібні м'язи кисті руки досягли певного розвитку та сформувалися моторні (рухові) навички. Та, нарешті, необхідно, щоб у дитини була добре розвинена мова, щоб вона вміла чітко висловлювати свою думку та правильно вимовляла звуки. Без цього дитина не зможе навчитися грамотно писати.

Більшість дітей, які приходять у перший клас, функціонально готові до виконання шкільних вимог та без утруднень справляються з навчальними завданнями. Але, як довели багаторічні спостереження педагогів, психологів, лікарів, серед першокласників є і такі діти, яким важко навчатися, хоча розумово вони розвинені нормально. Деякі вже з самого початку стають невстигаючими учнями, інші виконують шкільні вимоги, мають добрі і навіть відмінні оцінки, але досягають цього ціною великого напруження. А воно дуже швидко призводить до перевтоми та погіршення стану здоров'я дитини; знижується темп фізіологічного збільшення ваги тіла, з'являються роздратованість, плаксивість, порушується сон. Такі діти не готові до навчання, тому що у них запізнюється розвиток необхідних шкільних функцій.

Тому ще до вступу дитини до школи можна і треба за допомогою спеціальних вправ намагатися прискорити розвиток необхідних для навчання в школі функцій. Готувати до школи треба всіх дітей і, насамперед, тих, які не ходять до дитячого садка.

Щоденні заняття з дитиною краще починати, як тільки їй виповниться 5 років. Нехай вона систематично займається малюванням: розфарбовує, перемальовує, малює самостійно — не стримуйте її фантазії, але стежте, щоб вона правильно тримала олівець, фломастер, пензлик. Дуже корисно ліпити з пластиліну, вирізати з паперу, тканини, картону різноманітні фігури (ножиці мають бути достатньо гострими, але з заокругленими кінцями). Якщо є конструктор з дрібними деталями, збирайте його разом  з дитиною. Навчайте дітей пришивати гудзики, а дівчаток в'язати гачком, вишивати, але лише під вашим контролем! Все це стимулюватиме розвиток дрібних м'язів руки.

Починаючи з січня того року, з якого дитина має йти до школи, 1-2 рази на тиждень займайтеся спеціальною підготовкою руки до письма, яка передбачає розвиток:

 

  • зап'ястя руки й дрібних м'язів пальців;
  • координації рухів руки, пальців, очей, передпліччя;
  • окоміру (вміння визначати центр, середину, підпорядковувати рухи руки, очей контролю свідомості);
  • просторових уявлень (зліва, справа, внизу, над і під лінією, між лініями);
  • плавності, точності й ритму рухів;
  • уміння проводити протягом 0,5 хвилини безвідривні лінії олівцем на папері, в зошиті.

Дитина повинна ще до школи набути певного чуттєвого досвіду просторової орієнтації, навчитися керувати своїми рухами та коригувати їх.

Спочатку дитині пропонуються вправи на проведення прямих, похилих, ламаних, вертикальних і горизонтальних ліній, потім — вправи на проведення округлих, напівовальних, овальних ліній. Далі пропонують вправи на безвідривне проведення ліній та штрихування.

Тренувати руку дитини до письма необхідно у зошиті в лінійку. Ці вправи не призначені для навчання дитини письма (педагоги наполегливо радять не робити цього до школи), а лише тим прийомам та рухам пальців і кисті, за допомогою яких виконуються різноманітні розчерки.

Крім того, ці заняття сприятимуть вихованню посидючості, уваги, зосередженості, звички до систематичних занять; зберігати при цьому відносну нерухомість — тобто, всього того, що буде потрібним у школі.

На початку заняття слід показати дитині на маленькій дошці або на аркуші паперу, як повинні рухатися пальці та кисть руки під час виконання чергового елемента. Далі відпрацюйте цей рух з дитиною у повітрі. Потім запропонуйте їй відтворити опрацьований рух: обвести по пунктирній лінії зразок елемента. Після цього потрібна фізкультпауза: нехай дитина кілька разів стисне пальці в кулачок та енергійно розтулить його. А потім вона повинна самостійно зобразити заданий елемент письма на папері.

Пам'ятайте: 5-6 річна-дитина не може писати безперервно понад три хвилини: з'являються помилки. Через 2-3 хвилини праці (за цей час дитина встигає заповнити 1-2 рядки) зробіть перерву, щоб повторити вправи для рук, дати їм відпочити. Разом з дитиною обговоріть її роботу, за старанне виконання елементу похваліть її, на помилки зверніть увагу. Потім запропонуйте виконати ще 1-2 рядки.

Друге заняття (через 2-3 дні) присвятіть відтворенню цього ж елементу ще на 3-4 рядках. Засвоювати більше одного елементу за тиждень не варто, бо рухова навичка не встигне закріпитися. Вправи з написання елементів букв перемежовувати з іншими вправами: штрихуванням фігур, усними завданнями на розвиток звуко-буквеного аналізу слова (яка перша буква в слові, яка остання, яка в середині трибуквених слів), вправами на розвиток фонематичного сприймання (якими буквами відрізняються словарак-лаккоса-коза тощо), складання оповідання за малюнком. Кожне заняття має продовжуватися 20-30 хвилин, бо діти цього віку не можуть висидіти довше, та ще у правильній позі, що дуже важливо. Нагадуємо: стіл, за яким працює дитина, стілець, на якому вона сидить, мають відповідати її зросту, а зігнуті в колінах під прямим кутом ноги — твердо стояти на підлозі або на підставці. Відстань від зошита до очей встановлюється так: рука, зігнута в лікті, спирається на стіл, кінчики пальців торкаються кутика ока. Світло має падати на зошит зліва.

Ще один важливий момент підготовки дитини до школи — це мовлення. Якщо дитина має вади звуковимови, слід своєчасно звернутися по допомогу до логопеда. Спостереження педагогів та психологів свідчать, що діти, які неправильно вимовляють окремі звуки, пишуть також неправильно. Для того, щоб у дитини добре сформувалося мовлення, частіше обговорюйте з нею прочитані книжки, пропонуйте розповідати про побачене або складати оповідання за серією малюнків. Дитина, яка йде до першого класу, повинна знати дані про своїх батьків, свою адресу, орієнтуватися в поняттях часу (пора року, день тижня, період доби).

Якщо всі вищезазначені вправи та завдання будуть регулярно виконуватися з дитиною, ви можете бути певні, що ваша дитина прийде до школи достатньо підготовленою.

А перевірити, чи готова саме ваша дитина до навчання в школі можна за допомогою. 

 

Поради батькам п'ятикласників
  1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
  2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
  3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
  4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
  5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
  6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.
  7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
  8. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день у школі?». Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу.
  9. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.
  10. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.
  11. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.
  12. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.
  13. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.

 

 

 

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Липень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Корисні посилання

У нас есть много шаблонов для UCOZ с рабочим конструктором и рабочими блоками на любую тематику.
Так же есть еще один сайт, где много UCOZ шаблонов , которые не оставят вебмастером равнодушными.
Также много дизайнов для UCOZ можно скачать с промовеббер.ру.
Если бесплатный UCOZ вас не устраивает и вы выбираете джумлу, то шаблоны дляjoomla 3 придутся весьма кстати.
Коклоникам ЦМС ДЛЕ я бы рекомендовал скачать DLE шаблоны с портала shablonidle.ru.
Уделим мы внимание и wordpress, причем шаблоны для вордпресс можно скачать бесплатно и на любую тематику.